…eigen kracht. Eind 2014 ben ik via een huisgenoot begonnen aan het bedrijf wellFix Reparaties. We wouden een website maken en promoten vanuit huis waarbij we alle Samsung’s en iPhone’s repareerden. Met mijn ervaring in webdesign & SEO/SEA ging ik aan de slag om een website te maken. Mijn taken bestonden dus uit webdesign, marketing, klantcontact en de reparaties welke ik later zelf ben gaan doen.
Eind 2017 heb ik na verhuizen besloten te stoppen, omdat ik van locatie was verhuist naar het centrum van de stad waar ik woon, Amsterdam, kreeg ik opeens teveel klanten en wegens omstandigheden ben ik toen gestopt.
Interessant om te weten is dat een bezoeker vaak veel geld waard is, bijvoorbeeld 2 á 3 euro per bezoeker. Daarom is het verstandig dat voor jezelf uit te zoeken. Via betaald adverteren kun je altijd zo min mogelijk voor keywords betalen (rond de 30 cent) waardoor het nog steeds heel winstgevend blijft om betalen voor je verkeer.
De website was zowel voor PC als mobiele telefoon gemaakt.
Het eindresultaat was dat we in ieder geval 4 á 5 klanten per dag hadden die hun telefoon wouden laten maken. Dus geen telefoontjes of mails maar echt daadwerkelijk klanten, echter dit is pas gebeurd nadat er een nieuwe locatie kwam in het centrum van Amsterdam en ook de reden dat ik ermee gestopt ben.
Tegenwoordig beheer het de domeinnaam wellfixreparaties.nl nog steeds.
SEO
Het plan van aanpak qua SEO was een sterke focus op linkbuilding en local SEO. Voor linkbuilding waren we aangemeld bij alle directories en gidsen die je kon vinden met onze adresinformatie en website. Verder hadden we verschillende pagina’s gemaakt zoekwoorden als ‘iPhone reparatie Amsterdam’ of ’tablet reparatie amsterdam’. En voor elke model van de telefoons was een aparte pagina, sterker nog elke reparatie van elk model, dus er waren bijna 100 pagina’s met unieke tekst. We werden supergoed gevonden in de lokale resultaten alleen mochten we nog meer links gebruiken om hoger in de resultaten te komen.
Web Design
Verder waren we gericht om de website zo duidelijk mogelijk weer te geven. Zo hadden we het telefoonnummer in groen in de menubalk gezet & konden klanten hun telefoonnummer achter laten via een formulier om terug gebeld te worden. Op deze manier konden we Google tag manager gebruiken om te zien welke zoekwoorden welke leads opleverden. Ook kon de klant zelf een afspraak inplannen via de website